4. příběh

Lstí mezi

kameny a stromy


1. sekvence "MEDDĚDOVCI"

Poté, co hrdiny víla přenese z Mlžných hor a vysadí, mají akorát čas na rozmyšlenou. Osada Meddědovců je pouze 1 kilometr na východ.

Přejdi k 1. fázi

1.

Jestliže jste se vydali na východ, procházíte křovisky, loukami a drobnými lesíky. Krajina se vám zdá zelenější, než za západním břehem Anduiny. Neujdete ani kilometr, když se dostanete k vysokému živému plotu (mapa 1). Účel toho zařízení ani nemáte čas prozkoumat, neboť z okraje křoví vystoupí 10 vysokých vousatých mužů s luky a vyzývají vás, abyste složili zbraně.

Pokud se hráči podrobí, přejdi k 2. fázi.
Pokud ne, odkaz na boj.
Pokud budou bojovat, tak po 4 kolech přijde Bul-Gulard.

2.

Složili jste zbraně, chlapi se vás chopí a zavážou vám oči. Poslední, čeho si všimnete, je, že jeden z nich bere vaše zbraně. Z cesty do nitra živého plotu si mnoho nepamatuješ, ale když ti sundají po dlouhé chůzi oči, zjistíš, že jsi v příjemné opevněné osadě plné dřevěných staveb.

 

Chlapi vás odvedou do jedné z místností a přinesou vám trochu masa a medoviny.
Jeden z nich povídá: "Osada Meddědovců není žádné skřetí zajetí, máte hodinu času, než vás Medděd vyslechne, můžete se tu pohybovat, jak chcete, ale jakmile vyjdete ven z osady, naši lovci vás zastřelí na místě." S tím také odejde a zahrne kožený závěs. Co uděláte ?

V následující hodině času lze provést jen jednu fázi.
Jestliže budou Hp hledat Tatharíniny příbuzné, přejdi k
3. fázi.
Pokud půjdou na obhlídku, přejdi ke
4. fázi.

3.

Vyšli jste z chýše, dali jste se na pravou stranu a náhodně procházíte mezi stromy. Možná by jste se měli zeptat nějakého kmeta, zda si nepamatuje na Occareda Wiljaira, což byl Tathannin otec.

Hp by měli potkat jednoho starce, který si na Occareda pamatuje a zná i rod Wiljairovců (bohužel rod není místní, ale pochází mírně ze severu). Stařec je dovede k statnému válečníkovi, který sedí na židli ve své síni. Jeho jméno je Bul-Gurald Wiljaira, je to Tathannin strýc. Po setkání s ním bude mít jistě družina lepší možnosti přemluvit Medděda. Bul-Gurald je totiž kapitán severních oddílů a má vysoké postavení.

Přejdi k
5. fázi.





4.

Poté, co jste vyšli z baráku, procházíte osadou Meddědovců. Na první pohled je jasné, že osada má nyní více obyvatel (především válečníků), než by měla normálně.
První obrannou linii zřejmě tvoří plot, který zakrývá zvenčí pohled na osadu. Mezi živým plotem a kolovou hradbou je pár keřů, kamenů, občas i stromů a také malý remízek. Potok protékající kolovou hradbou zajišťuje v případě obležení dostatek vody. Za kolovou hradbou jsou domy a stavení postavené výhradně ze dřeva. Obrana je udělána tak, že pokud někdo dobude bránu, musí se ještě dostat přes ohyb potoka. Povrch osady mírně stoupá až k druhé kolové hradbě, kde má zřejmě sídlo Medděd.
Co je za hradbou, je vám utajeno. Bohužel, čas se krátí a je dobré jíti již domů.

Přejdi k 5. fázi.

5.

Ani ne po 5 minutách, co jste přišli domů, objevil se ve dveřích statný lovec, vyzval vás, abyste ho následovali. Jak již bylo naznačeno, Medděd bydlel na opevněném vršku. Cesta nahoru rychle ubývala a ani ne po 3 minutách jste stanuli plni zvědavosti před nejmohutnějším stavením v osadě. Dřevěná budova do tvaru písmene L byla vystavena na samotném okraji vršku, kolem se vysoko zvedaly kůly kolové hradby.

 

Venku jako všude jinde v osadě poletovaly včely. Psi, poníci a jiná zvěř si vás moudře prohlížela a snažila se vás nepříjemně prokouknout. Nemáte však čas na prohlížení, neboť lovec vás vyzval, aby jste vstoupili.

Přejdi ke
6. fázi.

6.

Jakmile jste vstoupili do Meddědovy chýše, uvítala vás výborná vůně pečeného skopového, která se linula z roštu uprostřed dřevěné místnosti. Stěny byly obleženy kůžemi a různými zbraněmi. Kůže byly i na podlaze. Proti vám sedí na podlaze vysoký, svalnatý, snědý muž s dlouhými tmavými vlasy a fousy, oblečen je celkem prostě a před ním leží velká sekera.

Nyní se pozná, jestli mluvili s Bul-Guraldem.
Pokud ano, přejdi k
7. fázi.
Pokud ne, přejdi k
10. fázi.

7.

Vedle něj sedí váš příbuzný a známý Bulgarald.
"Vítejte, přátelé", začne Medděd silným hlasem, "příbuzní Bul-Guralda jsou mi vždy vítáni". "Co pro vás mohu udělat ?"

Nyní zřejmě řeknou hráči Meddědovi své podmínky. Pak přejdi k 8. fázi.





8.

"Váš úkol je jistě velmi složitý a pomoc potřebujete. Dostanete to, co si žádáte, avšak mám pro vás práci, kterou byste nám mnoho pomohli."

Následuje 9. fáze "Zasvěcení do plánu".

9.

Po krátké rozmluvě před vás Medděd rozbalil velkou koženou mapu. "Situace je taková: Temný hvozd je kolem dokola obsazen nepřáteli. Elfové na jihu, Seveřané na severu, Meddědovci a lesní lidé v hvozdu jsou poslední bašty odporu na západní hranici. Nyní se Temné síly rozhodly zničit nás úplně. Z hory Gundabald vypochodovali skřeti a napadli Seveřany. Z Dol Gulduru se vyhrnuli skřeti a Lorien bije na poplach. Hvozd je plný oddílů, příšer a kouzel. Naše obranná linie je na cimprcampr a to nejhorší: Zvědové hlásí, že v Mlžných horách se shromažďuje vojsko na nás. Svolal jsem všechny soukmenovce do našeho sídla a bráníme brody, stavíme záseky a opevňujeme se. Pokud padne Lorien nebo my, tato část Středozemě si už nikdy svobodně nevydechne, proto je pro nás problém číslo jedna skřetí vojsko v Mlžných horách. Jděte a zjistěte, kde jsou, kolik jich je, jak jsou silní, kdo je vede, jestliže přinesete zprávy, nejenže vás vystrojíme, ale dostanete ochranu pro vaše další cesty.

Jestliže hráči odpoví kladně, přejdi k 12. fázi.

 
10.

"Zdravím, cizinci, čeho si žádáte?", začne Medděd.

Nyní zřejmě řeknou hráči Meddědovi své žádosti. Pak přejdi k 11. fázi.

11.

"Co si o sobě myslíte, cizinci ? Přijdete si v době války a začnete se tu roztahovat se svými žádostmi. My tady dřeme na každou věc a nemáme jich nazbyt. Tady nejste v Hůrce, ale v Divočině. Zadarmo vám nic nedám a peníze nechci, můžete si však leccos vysloužit.

Přejdi k 9. fázi.

12.

Po rozmluvě s Meddědem vás lovec odvedl opět do vaší chýše a ani ne po 5 minutách přišli 3 lovci s věcmi pro vás:

JÍDLO NA DVA DNY
TROUD
2 x 5 LITRŮ VODY (MĚCHY)
8 KOŽENÝCH KRZEN
8 POKRÝVEK.
Vše je staré, roztrhané a obnošené.

Hp se zřejmě budou divit, proč dostali všechno staré, přejdi k 13. fázi.





13.

Jeden z lovců vám odpovídá: "Všechno staré jste dostali schválně, protože a žbudete utíkat, budete to moc snadno schovat a my toho nebudeme želet. Nepočítejte také, že budete na cestě pouze 2 dny. S jídlem musíte šetřit, aby vám vydrželo alespoň 5 dnů, víc jídla by vám bylo pouze jako přítěž. Proto sundejte si všechnu zbroj a vemte si pouze krzna a pláště. Jako zbraně si vemte kuše, nebo luky a jednu osobní zbraň, nejlépe jednoruční. Poníky nedostanete, půjdete pěšky, připravte se na cestu, za hodinu vyrážíte.

Pokud si hráči budou chtít nechat nějaké jiné věci, zadej bonusy a postihy a nech je.

Přejdi ke
14. fázi.

14.

Přesně po hodině přišel do vaší chatrče samotný Medděd. V ruce nesl lovecký roh. Povídá: "Přišel jsem se rozloučit a popřát vám hodně štěstí, uděláte mnoho pro celý západ Divočiny, a tak vám přeji mnoho štěstí ve vaší výpravě. Tady máte něco, co se vám bude hodit: Meddědův roh. Až budete nejvíc potřebovat, zatrubte a všechna zvířata v okruhu 1 km vám přijdou na pomoc. Do 6 dnů budeme čekat na někoho z vás, potom se opevníme a nikdo nebude smět dovnitř. Rád bych přesunul boj na druhý břeh řeky, ale to až po vašem návratu. Šťastnou cestu."

 

Po těch slovech vyšel z chýše a dlouho pozoroval vrcholky Mlžných hor. Vy jste byli mezitím vyprovozeni třemi lovci ven z osady. Všimli jste si válečného ruchu v osadě, všichni hloubili zátarasy a pracovali na opevnění, Medděd opravdu neměl mužů nazbyt. Lovci vás odvedli až za plot a ten se za vámi neprodyšně zavřel, zůstali jste sami na pokraji Temného hvozdu.

Tady končí první sekvence "Meddědovci". Následuje druhá "Honba ve vrchovině".